Esports: meer kijkers werven voor de Elite Series League of Legends

ELITE SERIES LEAGUE OF LEGENDS

Organisatie                                                      TEAM META
Entertainment concept                                   2022

Intro

Kijk eens om je heen. Zoals je kan zien is heel Nederland in de ban van sport. Denk aan Max Verstappen die recentelijk wereldkampioen is geworden van de Formule 1-seizoen
2021 of de voetbalclub Ajax die het goed doet in de Champions League. Door de opkomst van mediaplatformen zoals YouTube en Twitch is er meer aandacht voor
esports. Een bekend fenomeen binnen de esports is League of Legends. League of Legends is een videospel wat gepubliceerd is door Riot Games.

Binnen League of Legends worden er verschillende competities georganiseerd op zowel nationaal als internationaal niveau. Op internationaal niveau trekken de competities veel kijkers, maar op nationaal niveau liggen deze aantallen wat lager. Aan mij is gevraagd om een oplossing te ontwerpen. 

 

 

 

Doel

Meer kijkers werven voor de start van de Elite Series League of Legends [met andere woorden: de regionale League of Legends competitie van Nederland, België en Luxemburg].  

Methode

Voor deze opdracht heb ik in 20 weken tijd deskresearch gedaan, diverse stakeholders uit de esports industrie gesproken (waaronder politici en de o.g. veteranen van de Nederlandse esports scene), doelgroep interviews gehouden. Op basis van deze onderzoeksbevindingen heb ik diverse inzichten uitgehaald. Deze zijn vervolgens gevalideerd bij de doelgroep. Op basis van deze validatie is er een entertainment concept ontwikkeld die doorvertaald is naar een marketing communicatie strategie voor Team META.